Rekomenduojame
Savigyna šiandieną – būtinybė?


Gyvename visuomenėje, kurioje nebėra taip saugu, kaip kad buvo kadaise. Kiekvieną dieną girdime vis naujas istorijas apie tai, kaip vos per kelias akimirkas pasikeičia žmonių gyvenimai – jie patiria smurtą, prievartą, bandė apsiginti, tačiau užpuolikas buvo stipresnis, na, o aukos baigtis dažnai neatsiperka vien išgąsčiu ar atimtu rankinuku bei pinigine.

Smurtinis nusikalstamumas viešose vietoje tampa vis svarbesnė šiuolaikinės visuomenės problema. Savigynos kursų A.R.M.O.R. pradedantiesiems instruktorius Remigijus Lazauskas pasakoja, jog lankyti kursus žmones neretai paskatina baimė būti užpultam, žinojimas, jog užpuolimo momentu, gali sukaustyti šokas, bet ir žinojimas, kad vis dėlto, tokioms situacijoms reikia kažkokiu būdu ruoštis.

„Niekada negali žinoti, kaip užpultas stipresnio žmogaus reaguosite į tą situaciją, kaip elgsitės ir galiausiai, kaip turėtumėte elgtis. Būtent todėl save tokiems dalykams, kaip užpuolimas, reikėtų ruošti. Reikėtų mokytis to, kaip elgtis įvykus užpuolimui, kokių veiksmų imtis ir kaip galiausiai, galėtum apginti save. Niekas kitas nepasirūpins Jūsų saugumu, jei ne Jūs pats“, – pasakoja savigynos kursų instruktorius R. Lazauskas.

Savigynos reikia mokytis

Kovos menų praktikavimas, savigynos kursai, specialūs straipsniai, kartais netgi perskaityto lankstinuko informacija su patarimais kaip elgtis užpuolimo situacijoje gali padėti išvengti rimtų pasekmių, o galbūt, kartais ir išvengti artėjančio konflikto. Vis dėlto,  niekas nėra apsaugotas nuo užpuolimo ir gali atsidurti tokioje situacijoje, todėl reikėtų pasidomėti kaip reikėtų elgtis akistatoje su užpuoliku.

Baltijos Wing Tsun KungFu Asociacijos prezidentas bei 5 meistriškumo lygio meistras Linas Gudonavičius, sako, jog savigyna –  sunkus darbas, pastangos bei įdirbis, kuris ateityje gali suteikti reikiamų įgūdžių norint galėti ir sugebėti apsiginti.

„Kuomet žmogus nuosekliai ir dėdamas daug pastangų mokosi savigynos elementų, tuomet jis turi daugiau šansų apsiginti. Jis jau yra praktikavęsis įvairiose užpuolimo situacijose, turi suvokimą kaip reikėtų elgtis bei įvertina savo turimas žinias bei galimybes apsiginti. Žinoma, savigynos mokytis yra tikrai sunku, tačiau kiekviena diena, kuomet tu investuoji į save, skatina tave tobulėti, pasitempti, ir kiekvieną ateinančią dieną, tu tampi stipresnis nei buvusią, nesvarbu esi moteris, vaikas ar vyras“, – pasakoja Wing Tsun KungFu kovos meną propaguojantis meistras.

Būtinas „užprogramavimas“

Savigynos kursų instruktorius R. Lazauskas sako, jog savigyna šiandieną yra svarbi kiekvienam, todėl labai svarbu – išankstinis „užsiprogramavimas“. Pasak instruktoriaus mūsų smegenys, mums patiriant didelį stresą, nebepajėgia sugalvoti naujų veiksmų, todėl arba siunčia signalus sustingti, arba verčia kūną kartoti išmoktus dalykus mechaniškai, negalvojant apie tai, ką darai. Nors dauguma netikime, kad galime būti užpulti, naudinga būnant saugioje aplinkoje retkarčiais pasikartoti pagrindines savisaugos taisykles ir žingsnius.

„Nereikia savigynos suprasti vien kaip fizinio kontakto. Ją reikia suprasti iš anksto: numatyti pavojingas situacijas ir stengtis į jas neįsivelti, mokėti iš jų išeiti, pabėgti. Tai svarbu ne tik moterims. Na, moterims aktualu dėl to, jog jos – vadinama silpnoji lytis ir iš vyro, galbūt, labiausiai tikimasi agresijos. Ko gero, dėl to užpuolikai ir puola dažniau moteris, nes jas laiko aukomis“, – užpuolimų tendencijas komentuoja savigynos instruktorius.

Svarbiausia – viešumo išnaudojimas

Geriausia užpuolimų išvis išvengti arba esant galimybei ar numatant užpuolimą – pabėgti dar neturint fizinio kontakto su agresoriumi, tačiau jeigu situacija tokia, kad jus jau puola, ar nori atimti Jūsų asmeninius daiktus – stengtis pagal išgales išnaudoti viešumą bei atkreipti dėmesį į save.

Pasak savigynos kursų instruktoriaus R. Lazausko, užpuolimo metu reikėtų stengtis sukelti kuo didesnį triukšmą atkreipiant aplinkinių dėmesį. „Jeigu Jus puola stenkitės kuo garsiau šaukti rėkti ir taip parodyti aplinkiniams, jog kažkas vyksta. Kvieskitės pagalbos ir nesistenkite vaidinti didvyrio, stengdamasis įveikti užpuoliką. Triukšmo sukėlimas ne tik padės Jums atkreipti netoliese esančių ar net gyvenančių žmonių dėmesį, bet ir gali gerokai nustebinti užpuoliką, priversti jį keisti planus“, – pataria R. Lazauskas.

Savigynos kursus vedantis instruktorius taip pat pataria nepamiršti ir nedelsiant po užpuolimo skambinti pagalbos numeriu 112, pranešti apie įvykį bei iškviesti policiją į įvykio vietą.

Reakcijos trūkumas išprovokuoja užpuolimą

Geriausia gynyba įvairiose pavojingose situacijose – tai paties atsargumas ir baimė, kuri skatina apgalvoti galimas grėsmingas situacijas iš anksto ir jų išvengti. „Reikėtų save saugoti, stebėti aplinką ypatingai žengiant nuošalesne gatve ar kiemu, kuriame atrodo eini vienas, naudotis visais savo jutimais – ypač rega bei klausa. Ausys Jus saugo, tad neatimkite iš savęs natūralios galimybės apsisaugoti ir neužkimškite savo apsaugos ausinėmis! Tą patį galima pasakyti ir apie mobiliuosius telefonus, dėl kurių neretas jaunuolis netgi kelio prieš save nemato, o ką jau kalbėti apie artėjantį užpuoliką“, – savisaugos patarimus dalija instruktorius R. Lazauskas.

Savigynos kursų instruktoriui pritaria ir Wing Tsun meistras L. Gudonavičius, kuris sako, jog užpuolikas visuomet rinksis silpnesnę auką už save, o jei ši dar ir lengvai pažeidžiama – įnikusi į telefoną ar užsikišusi ausis ausinukais, tampa dar labiau patrauklesnė.

„Užpuolimai dažniausiai yra suplanuojami ir gerai apgalvoti, net spontaniško užpuolimo atveju agresoriai renkasi silpnesnes už save aukas, kurios negalės apsiginti ir bus bejėgės prieš užpuolėją“, – priduria 5 lygio meistras L. Gudonavičius.

Savigynos kursų A.R.M.O.R. pradedantiesiems instruktorius R. Lazauskas pataria, jog net jeigu mokate savigynos veiksmų ir esate fiziškai stiprus ar stipri, atsidūrus pavojingoje situacijoje, turėkite konkretų tikslą –  ne nugalėti priešininką ir triumfuojant patiesti jį ant asfalto, o laimėti laiko, kad galėtum saugiai atsitraukti ir bėgti, kiek kojos neša.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *